Академічні бібліотеки США в контексті відкритої науки: систематизований огляд

Відкрита наука стає невід’ємною частиною сучасної академічної спільноти, пропагуючи принципи доступності, прозорості та повторного використання наукових даних. Нещодавнє дослідження бібліотек Університету Карнегі-Меллон та Університету Іллінойсу в Урбана-Шампейн показує, як академічні бібліотеки США активно підтримують та впроваджують ці принципи.

Дослідники проаналізували 3752 публікації та виявили, що бібліотеки виконують ключову роль у забезпеченні відкритого доступу до наукових даних, розвитку інфраструктури для збереження та поширення досліджень. Понад 50% публікацій описують ініціативи, які поєднують кілька напрямків відкритої науки, свідчачи про комплексний підхід до цієї діяльності.

Особливо важливими є зусилля бібліотек у створенні репозиторіїв, наданні консультацій з питань авторського права та управління дослідницькими даними. Однак бібліотеки стикаються з викликами, серед яких – потреба в перенавчанні персоналу, відсутність єдиних стандартів та технічні труднощі.

Це дослідження підкреслює необхідність подальшої підтримки академічних бібліотек, які є важливими партнерами у впровадженні відкритої науки.

Повний текст дослідження – за посиланням.